Potencjał realioznawczy wybranych książek dla dzieci w kontekście wczesnoszkolnego nauczania języka obcego
DOI:
https://doi.org/10.16926/Słowa kluczowe:
książka, realioznawstwo, nauczanie, LondynAbstrakt
Nauka języka obcego we współczesnej szkole powinna obejmować nie tylko słownictwo i reguły gramatyczne, lecz również poznanie realiów i kultury krajów danego obszaru językowego. Pomocne w przekazywaniu tych wiadomości mogą być książki, które ukazują realia stolicy Wielkiej Brytanii – Londynu
Bibliografia
Augustynowicz, J. (2004). Realioznawstwo na lekcji języka obcego. Języki Obce w Szkole, 4, 172–173.
Bond, M.(2017). Londyn z Paddingtonem. Kraków: Znak.
Charms, J. (2014). Angielska przyjaciółka. WeGirls SA.
Derenowski, M. (2006). Elementy kulturowe w nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole, 3, 7–11.
Fabjański, M. (2005). Europowieści. Warszawa: Agencja Wydawnicza.
Karbowniczek, J. (2012). Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim. Warszawa: Instytut Wydawniczy Erica.
Jagodzińska, M. (1991). Obraz w procesach poznania i uczenia się. Warszawa: WSiP.
Podstawa programowa. https://podstawaprogramowa.pl › Szkola-podstawowa-I-I… [dostęp: 25.03.2025].
Roza, P. (2013). Realioznawstwo na lekcji języka obcego – ciekawe doświadczenie czy strata czasu? https://www.edukacja.edux.pl/p-21411-realioznawstwo-na-lekcji-jezyka-obcego [dostęp: 25.03.2025].
Skoczylas-Krotla, E. (2016). Bedeker literacki dla dzieci jako przewodnik po świecie sztuki sakralnej. W: A. Ungeheuer-Gołąb, U. Kopeć (red.), Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka (s. 296–306). Rzeszów: Wydawnictwo
Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Tylicka, B., Leszczyński, G. (red.). (2002). Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej. Wrocław: Ossolineum.
Spingardi, M. (2012). Londyn dla młodych podróżników. Warszawa: Wydawnictwo ExpressMap Polska.
Szplit, A. (2016). Efektywnie i atrakcyjnie czyli o przedszkolnym i wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.