Waligórski Andrzej, Ligenza Ante Portas, reż. Z. Malanowska, ID nagrania: 8698, Wrocław 1963.
Google Scholar
Waligórski Andrzej, Ogródek, reż. Z. Malanowska, ID nagrania: 11498, Wrocław 1966.
Google Scholar
Waligórski Andrzej, Słowo w occie, ID nagrania: 3198, brak roku wydania.
Google Scholar
Waligórski Andrzej, Stereo-pyzy, reż. H. Małachowska, ID nagrania: 19319, Wrocław 1973.
Google Scholar
Waligórski Andrzej, Zaloty wrocławskie, ID nagrania: 9526, Wrocław 1964.
Google Scholar
Bachura Joanna, Odsłony wyobraźni. Współczesne słuchowisko radiowe, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.
Google Scholar
Bardijewska Sława, Muza bez legendy. Szkice o dramaturgii radiowej, Wydawnictwa Radia i Telewizji, Warszawa 1978.
Google Scholar
Bardijewska Sława, Nagie słowo. Rzecz o słuchowisku, Elipsa, Warszawa 2001.
Google Scholar
Bardijewska Sława, O znakach radiowych, [w:] Z zagadnień semiotyki sztuk masowych, red. A. Helman, M. Hopfinger, H. Książek-Konicka, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1977, s. 119–137.
Google Scholar
Blaustein Leopold, O percepcji słuchowiska radiowego, Biblioteka Radiowa, Warszawa 1938.
Google Scholar
Crook Tim, Radio drama. Theory and practise, Psychology Press, London – New York 1999.
Google Scholar
Helman Alicja, Rola muzyki w filmie, Wydawnictwa Artystyczne i Radiowe, Warszawa 1964.
Google Scholar
Hulewicz Witold, Teatr Wyobraźni. Uwagi o słuchowisku i literackim scenarjuszu radjowym, Biblioteka Radiowa, Warszawa 1935.
Google Scholar
Jarzębska Alicja, Z dziejów myśli o muzyce. Wybrane zagadnienia teorii i analizy muzyki tonalnej i posttonalnej, Musica Iagellonica, Kraków 2002.
Google Scholar
Kaziów Michał, O dziele radiowym. Z zagadnień oryginalnego słuchowiska, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1973.
Google Scholar
Kołodziejska Joanna, Słuchowisko radiowe – historia, teoria, analiza wybranych przykładów z rozgłośni Polskiego Radia Wrocław, (wydruk komputerowy pracy licencjackiej pisanej pod kierunkiem dr A. Pijarowskiej), Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego, Wrocław 2015.
Google Scholar
Lissa Zofia, Estetyka muzyki filmowej, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1964.
Google Scholar
Maćkowiak Anna, Satyra w Teatrze Wyobraźni, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2013.
Google Scholar
Piotrowska Anna G., O muzyce i filmie. Wstęp do muzykologii filmowej, Musica Iagellonica, Kraków 2014.
Google Scholar
Pleszkun-Olejniczakowa Elżbieta, Bachura Joanna, Pawlik Aleksandra, Dwa teatry. Studia z zakresu teorii i interpretacji sztuki słuchowiskowej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.
Google Scholar
Pleszkun-Olejniczakowa Elżbieta, O funkcjonowaniu tekstu literackiego w radiu, [w:] Tekst w mediach, red. K. Michalewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002, s. 426–430.
Google Scholar
Płażewski Jerzy, Język filmu, Książka i Wiedza, Warszawa 2008.
Google Scholar
Żółkiewski Stefan, Hopfinger Maryla, red., Posługiwanie się znakami, Ossolineum, Wrocław 1991.
Google Scholar
Tuszewski Jerzy, Paradoks o słowie i dźwięku. Rozważania o sztuce radiowej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.
Google Scholar
Waligórski Andrzej, Dreptakiadia, Ossolineum, Wrocław 1973.
Google Scholar
Waligórski Andrzej, Jeszcze, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 1996.
Google Scholar
Waligórski Andrzej, Wierszyki, P.W. Multimex, Kraków 1995.
Google Scholar
Bachura Joanna, Analiza semiologiczna współczesnego słuchowiska, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2010, nr 13, s. 475–488.
Google Scholar
Bachura Joanna, Pawlik Aleksandra, Znaczeniowa funkcja muzyki w słuchowisku radiowym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3 (17), s. 162–170.
Google Scholar
Blimel Magdalena, Słowo i muzyka jako znaki radiowe w słuchowiskach poetyckich Zbigniewa Kopalki, „Przekazy i Opinie” 1979, nr 4, s. 68.
Google Scholar
Dwulit Anastazja, Gatunki radiowe, [w:] Słownik pojęć i tekstów kultury, red. E. Szczęsna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002, s. 102.
Google Scholar