Zasady etyki publikacyjnej w czasopiśmie „Edukacja Muzyczna” zostały opracowane w oparciu o Kodeks postępowania i najlepsze wskazówki dla redaktora (Code of Conduct and Best Practice Guidlines for Journal Editior) i są zgodne z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (Committee on Publication Ethics – COPE). Redakcja czasopisma w celu zapobiegania plagiatowi korzysta z systemu antyplagiatowego https://plagiat.pl
Czasopismo Edukacja Muzyczna przestrzega najwyższych standardów etyki publikacyjnej, zgodnych z wytycznymi Committee on Publication Ethics (COPE) oraz dokumentem Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Redakcja czasopisma, autorzy oraz recenzenci zobowiązani są do postępowania zgodnie z zasadami uczciwości, transparentności i rzetelności naukowej.
Redakcja odpowiada za decyzje o publikacji artykułów.
Podejmowanie decyzji odbywa się wyłącznie na podstawie wartości naukowej pracy, jej oryginalności, jasności przekazu oraz zgodności z profilem czasopisma.
Redaktorzy zapewniają poufność procesu redakcyjnego i recenzyjnego.
W przypadku podejrzenia naruszenia zasad etyki, redakcja podejmuje działania zgodnie z wytycznymi COPE.
Autorzy zobowiązani są do przedstawiania rzetelnych wyników badań i oryginalnych treści.
Niedopuszczalne są praktyki takie jak plagiat, autoplagiat, „ghostwriting” czy „guest authorship”.
Autorzy powinni ujawnić wszelkie konflikty interesów oraz źródła finansowania badań.
Teksty podlegają weryfikacji za pomocą systemu antyplagiatowego.
Recenzenci zobowiązani są do bezstronnej i poufnej oceny nadesłanych prac.
Recenzja powinna mieć charakter konstruktywny i merytoryczny.
Recenzenci powinni zgłaszać ewentualne konflikty interesów oraz przypadki naruszenia standardów etycznych.
Wszelkie podejrzenia o nierzetelność naukową, fałszowanie danych, plagiat lub inne formy nieuczciwości są analizowane z należytą starannością.
W razie potrzeby redakcja ma prawo do wycofania artykułu lub powiadomienia odpowiednich instytucji.
Najczęściej czytane
Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt
193
Język muzyczny w słowackich kompozycjach sakralnych XXI wieku
164
Władysław Andriejewicz Zołotariow (1942–1975) – zarys biografii
135
Oblicza gitary w Polsce do roku 1981
w świetle dokumentacji Archiwum Polskiego Radia
114
Muzyka w życiu i twórczości publicystycznej Gabriela Garcíi Márqueza
83