Pozycja socjometryczna ucznia z dysfunkcją narządu słuchu w klasie ogólnodostępnej w młodszym wieku szkolnym

Autor

  • Aleksandra Siedlaczek-Szwed Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie
  • Agata Jałowiecka-Frania

DOI:

https://doi.org/10.16926/p.2018.27.08

Słowa kluczowe:

uczeń słabosłyszący, integracja społeczna, społeczność klasowa, pozycja socjometryczna

Abstrakt

The text addresses issues related to the sociometric position occupied by a hearing-impaired pupil in a generally accessible classroom at a younger school age. The authors present the results of a sociometric study carried out with the use of classical sociometric technique, a plebiscite of kindness and reluctance, Guess who? and sociometric self-assessment, in a class group attended by a student with hearing dysfunctions.

Pobrania

Opublikowane

2018-09-22

Numer

Dział

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna