About the prevention of risky behavior in the Police in the school environment

Authors

DOI:

https://doi.org/10.16926/p.2020.29.16

Keywords:

youth, Police, prevention, school, risky behavior

Abstract

Youth is the age category most vulnerable to exhibiting behaviors inconsistent with the generally accepted normative system. Some of them are an integral part of adolescence and pass with age, while others lead to developmental disorders. As a consequence, they require the intervention of specialized services that face new challenges and threats related to the dynamically changing social reality. This requires close cooperation with all educational environments, shaped both by the social needs and expectations of its participants, and by legal and political regulations at the central level. Today, risky behavior takes on a completely new character.

References

Czochron S.J.K., Dysertacja o prawie kryminalnym… O wymiarze sprawiedliwości kryminalnej z przedmową Jana Widackiego, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009.

Gaś Z.B., Szkolny program profilaktyki: istota, konstruowanie, ewaluacja, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Warszawa 2003.

Kocik L., Rodzina w obliczu wartości i wzorów życia ponowoczesnego świata, Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków 2006.

Jakubowska L., Zjawisko przestępczości kryminalnej, https://dknuwnaz¬wa.¬word-press.com/zjawisko-przestepczosci-kryminalnej-lidia-jakubowska/.

Migała P., Wybrane elementy patologii społecznej w aspekcie ich uwarunkowań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi, Józefów 2011.

Pokolenie instant, http://fleximama.pl/pokolenie-instant/#.

Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1998.

Radlińska H., Pedagogika społeczna, Wydawnictwo Ossolineum, Warszawa 1961.

Smolińska-Theiss B., Dzieciństwo jako status społeczny. Edukacyjne przywileje dzieci klasy średniej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, War-szawa 2014.

Śliwa S., Profilaktyka pedagogiczna, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2015.

Świda-Ziemba H., Permisywizm moralny postawy polskiej młodzieży, [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, red. J. Mariański, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2002.

Zarządzenie nr 1041 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 września 2007 roku w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji (z późn. zm.)

Zarządzenie nr 1619 Komendanta Głównego Policji z 3 listopada 2010 roku w sprawie metod i form wykonywania zadań przez policjantów w zakresie przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich oraz działań podejmowanych na rzecz małoletnich (z późn. zm.).

Published

2021-02-02

Issue

Section

PEDAGOGICS IN SOCIAL ACTIVITY