O policyjnej profilaktyce zachowań ryzykownych w środowisku szkolnym
DOI:
https://doi.org/10.16926/p.2020.29.16Słowa kluczowe:
młodzież, Policja, profilaktyka, szkoła, zachowania ryzykowneAbstrakt
Młodzież jest kategorią wiekową najbardziej narażoną na przejawianie zachowań niezgodnych z ogólnie przyjętym systemem normatywnym. Niektóre z nich są integralną częścią fazy dorastania i przemijają wraz z wiekiem, inne prowadzą natomiast do pogłębiania się zaburzeń rozwojowych. W konsekwencji wymagają interwencji wyspecjalizowanych służb, które stają w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń związanych z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością społeczną. Wymaga to ścisłej współpracy ze wszystkimi środowiskami wychowawczymi, kształtowanej przez zarówno przez potrzeby i oczekiwania społeczne jej uczestników, jak i przez regulacje prawno-polityczne na szczeblu centralnym. Dziś bowiem ryzykowne zachowania przybierają zupełnie nowy charakter.