Abstrakt
W badaniu tym zagłębiono się w dynamikę sytuacyjnego zainteresowania (SI) WF w środowisku szkolnictwa wyższego na Filipinach, wyjaśniając, w jaki sposób SI może katalizować zaangażowanie studentów. W badaniu wzięło udział 1096 studentów pierwszego i drugiego roku, odpowiadali oni na pytania zawarte w instrumentach samoopisowych mierzących zainteresowanie sytuacyjne i zaangażowanie w naukę. Kluczowe ustalenia podkreślają, że specyficzne aspekty SI, takie jak postrzegane wyzwanie, możliwości eksploracji i natychmiastowa przyjemność, mają kluczowe znaczenie dla rozpalania SI, co z kolei sprzyja głębszemu zaangażowaniu. Aspekty takie jak nowość i jakość uwagi nie przewidywały w znaczący sposób zaangażowania, co sugeruje zróżnicowaną interakcję między SI i jej aspektami. Badanie podkreśla potrzebę ukierunkowania programów na włączenie zadań stymulujących intelektualnie i eksploracyjnych, które z większym prawdopodobieństwem będą zgodne z wewnętrznymi motywacjami studentów. Badanie to podkreśla strategiczne planowanie pedagogiczne mające na celu przekształcenie wychowania fizycznego w bardziej dynamiczny, włączający i skuteczny element szkolnictwa wyższego, przyczyniający się do rozwoju osób dbających o zdrowie.