Analiza innowacyjnego marketingu w turystyce sportowej oraz określenie przeszkód uniemożliwiających jego doskonalenie (na przykładzie Iranu)
PDF (English)

Słowa kluczowe

sport
zarządzanie
Iran
turystyka
marketing

Jak cytować

Kiani, M. S., & Nazari, L. (2024). Analiza innowacyjnego marketingu w turystyce sportowej oraz określenie przeszkód uniemożliwiających jego doskonalenie (na przykładzie Iranu). Sport I Turystyka Środkowoeuropejskie Czasopismo Naukowe, 7(3), 133–151. https://doi.org/10.16926/sit.2024.03.08

Abstrakt

Na całym świecie turystyka sportowa efektywnie przyczynia się do szybkiego rozwoju i dobrej koniunktury rynku turystycznego, a bycie gospodarzem zawodów sportowych odgrywa tutaj ważną rolę. Turystyce sportowej w Iranie nie poświęcano do tej pory zbyt wiele uwagi ze względu na brak wystarczającej wiedzy, braki w zarządzaniu, udokumentowanych i konkretnych strategiach, co przczyniło się do utraty wieluniepowtarzalnych okazji na tym polu. Z tego względu celem niniejszego badania jest analiza innowacyjnego marketingu w turystyce sportowejoraz określenie przeszkód uniemożliwiających jego doskonalenie w Iranie. W celu uzyskania odpowiedniej podbudowy teoretycznej, w badaniachwykorzystano metodę jakościową oraz wywiady pogłębione, stanowiące formę analizy treści, przeprowadzone z 25 znakomitymi profesorami zarządzania sportem, przedsiębiorczości, turystyki specjalistycznej oraz przedsiębiorcami specjalizującymi się w turystyce sportowej. Wyniki badań pokazują, że głównymi czynnikami stojącymi na przeszkodzie rozwojowi turystyki sportowej w Iranie są te związane z polityką, prawem, zasobami ludzkimi, socjologią i kulturą, zdrowiem, informacją i komunikacją. Powyższe czynniki uniemożliwiają zastosowanie innowacyjnego marketingu sportowego w Iranie. Osoby odpowiedzialne za zatrudnienie, przedsiębiorczość, turystykę i sport winny wziąć pod uwagę te wyzwaniaw swym krótko i długoterminowym planowaniu i kształtowaniu strategii działalności, tak aby wnieść istotny wkład w rozwój turystykisportowej.

https://doi.org/10.16926/sit.2024.03.08
PDF (English)