Branding Turystyki w Rajgirze jako Zielonej Turystyki: Punkt Widzenia Turystów
PDF (English)

Słowa kluczowe

zielona turystyka
Rajgir
zielone krajobrazy
dziedzictwo
parki

Jak cytować

Rani, D., Kumar, S., Prasad, A., & Dhiraj, A. (2024). Branding Turystyki w Rajgirze jako Zielonej Turystyki: Punkt Widzenia Turystów. Sport I Turystyka Środkowoeuropejskie Czasopismo Naukowe, 7(2), 165–182. https://doi.org/10.16926/sit.2024.02.08

Abstrakt

Turystyka to szybko rozwijająca się branża; tworzenie marki narodowej może być częścią skutecznej strategii zarządzania krajowym rozwojem turystyki. Rajgir to miasto historyczne i religijne. Istnieje tam wiele miejsc związanych z hinduizmem, dżinizmem i buddyzmem, ale dzisiejszy rząd stworzył w Rajgirze wiele obiektów zielonej turystyki i zdefiniował Rajgir jako miejsce docelowe zielonej turystyki. Ponieważ rozwój zielonej turystyki w Rajgirze jest na wczesnym etapie, niniejsza praca ma na celu zbadanie postrzegania zielonej turystyki w Rajgirze przez turystów. W badaniu wykorzystującym ankietę przeprowadzoną wśród turystów zidentyfikowano i przetestowano elementy i cechy marki zielonego miasta. W badaniu wykorzystano metody ilościowe, przeprowadzając ankietę wśród 332 gości, aby poznać postrzeganie Rajgiru jako miejsca zielonego. Odwiedzający pozytywnie oceniają zielone zasoby Rajgiru, co można zaobserwować, biorąc pod uwagęogólne średnie wyniki, ponieważ zielone zasoby mają stosunkowo wyższe średnie wyniki w odniesieniu do większości badanych czynników. Z informacji tych mogą skorzystać także marketerzy destynacji i menedżerowie marek, których miasta dysponują atrakcyjnymi ekologicznymi zasobami i cechami oraz schematami rozwoju ekologicznych marek.

https://doi.org/10.16926/sit.2024.02.08
PDF (English)