Zamiar ponownych odwiedzin w świetle usług gastronomicznych pięciogwiazdkowych hoteli: podejście ilościowe oparte na jakości usług gastronomicznych
PDF (English)

Słowa kluczowe

branża hotelarska
jakość usług gastronomicznych
satysfakcja gościa
zamiar ponownych odwiedzin

Jak cytować

Talukder, M. B., & Kumar, S. (2024). Zamiar ponownych odwiedzin w świetle usług gastronomicznych pięciogwiazdkowych hoteli: podejście ilościowe oparte na jakości usług gastronomicznych. Sport I Turystyka Środkowoeuropejskie Czasopismo Naukowe, 7(1), 137–156. https://doi.org/10.16926/sit.2024.01.08

Abstrakt

Celem badania było ustalenie, w jaki sposób jakość usług gastronomicznych wpływa na satysfakcję gości, i ponowne przyjrzenie siępolityce hotelowych usług gastronomicznych. Zebrano 260 odpowiedzi od gości 17 restauracji pięciogwiazdkowych hoteli, a proponowane korelacje przeanalizowana za pomocą PLS-SEM. Ankietę przeprowadzono wśród gości restauracji hoteli pięciogwiazdkowych, w rezultacie potwierdzono dwie z trzech przedstawionych hipotez i pięciowymiarowy charakter DINESERV. Niniejsze badanie analizuje zastosowanie DINESERV w restauracjach w celu pogłębienia wiedzy na temat jakości usług gastronomicznych. Przeprowadzone badanie dostarcza empirycznych spostrzeżeń na temat jakości usług gastronomicznych oraz satysfakcji gości, w powiązaniu z chęcią ponownej wizyty. Analiza DINESERV tego badania poszerza wiedzę o zarządzaniu hotelami z punktu widzenia zarówno gości, jak i pracowników. Wyniki badania poszerzyły wiedzę na temat najlepszych praktyk w zakresie jakości usług gastronomicznych w branży hotelarskiej i myślenia o nich. Badanie ocenia jakość usług gastronomicznych i odpowiada na kilka fundamentalnych pytań dotyczących znaczenia zadowolenia gości, jego praktycznych implikacji oraz zrozumienia, dlaczego goście zapewne wrócą do pięciogwiazdkowego hotelu w Bangladeszu. Kierownik ds. żywności i napojów w hotelu może wykorzystać wyniki badań, aby zaoferować gościom niepowtarzalne doświadczenie w celu zwiększenia szans na ich ponowne odwiedziny, zapewniające hotelowi dochód.

https://doi.org/10.16926/sit.2024.01.08
PDF (English)