Mierzenie poziomu wiedzy o międzynarodowych zasadach tenisa stołowego wśród nauczycieli wychowania fizycznego w Al-Karaku
PDF (English)

Słowa kluczowe

wiedza
zasady tenisa stołowego
nauczyciele wychowania fizycznego

Jak cytować

Aljaafreh, O. J. (2024). Mierzenie poziomu wiedzy o międzynarodowych zasadach tenisa stołowego wśród nauczycieli wychowania fizycznego w Al-Karaku. Sport I Turystyka Środkowoeuropejskie Czasopismo Naukowe, 7(1), 93–110. https://doi.org/10.16926/sit.2024.01.06

Abstrakt

Celem pracy jest pomiar poziomu znajomości międzynarodowych zasad tenisa stołowego wśród nauczycieli wychowania fizycznego w Al-Karaku. Badacz zastosował podejście opisowe, a próba badawcza składała się ze 110 nauczycieli wychowania fizycznego w Al-Karaku, którzy są zarejestrowani w ramach oficjalnych ograniczeń w wydziale edukacji Al-Karaku na rok akademicki 2021/2022. Badacz wykorzystał samodzielnie skonstruowane narzędzie badawcze, oparte na międzynarodowych zasadach tenisa stołowego, składające się z trzydziestu pytań podzielonych na trzy zagadnienia. Wyniki pokazały, że średnie arytmetyczne poziomu znajomości międzynarodowych zasad tenisa stołowego wśród nauczycieli wychowania fizycznego w Al-Karaku wypadły na bardzo słabym poziomie ogólnym. Rezultaty wskazują na istnienie istotnych statystycznie różnic w ocenach badanych osób w zakresie znajomości międzynarodowych zasad tenisa stołowego wśród nauczycieli wychowania fizycznego w Al-Karaku, w zależności od zmiennej płeć i wypadając na korzyść mężczyzn. Wyniki wykazały również różnice w ocenie członków próby badawczej w poziomie wiedzy według zmiennej doświadczenie i wypadając na korzyść grupy poniżej pięciu lat doświadczenia. Badacze zarekomendowali konieczność prowadzenia szkoleń mających na celu podniesienie świadomości nauczycieli wychowania fizycznego na temat międzynarodowych zasad tenisa stołowego dla obu płci oraz dla osób z dużym doświadczeniem.

https://doi.org/10.16926/sit.2024.01.06
PDF (English)