Wykorzystanie Marketingu Internetowego i Mediów Społecznościowych do Promocji Ekoturystyki na Ukrainie (na Podstawie Doświadczeń Norwegii i Islandii)
PDF (English)

Słowa kluczowe

ekoturystyka
turystyka
marketing
media społecznościowe
awans
zrównoważony rozwój

Jak cytować

Kniazieva, T. V., Kazanska, O. O., Orochovska, L. A., Horiunova, K. A., & Chernyshova, T. V. (2024). Wykorzystanie Marketingu Internetowego i Mediów Społecznościowych do Promocji Ekoturystyki na Ukrainie (na Podstawie Doświadczeń Norwegii i Islandii). Sport I Turystyka Środkowoeuropejskie Czasopismo Naukowe, 7(2), 139–163. https://doi.org/10.16926/sit.2024.02.07

Abstrakt

Ekoturystyka to rodzaj turystyki zrównoważonej, który zyskał popularność w ostatnich latach. Jej głównym celem jest ochrona dziedzictwa naturalnego i kulturowego oraz promowanie praktyk odpowiedzialnego podróżowania. Norwegia i Islandia stały się wiodącymi celami ekoturystyki, oferując zapierające dech w piersiach krajobrazy, różnorodną przyrodę i solidne zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Kraje te wdrożyły udane kampanie marketingowe w zakresie ekoturystyki, które przyciągnęły znaczną liczbę osób podróżujących w sposób zrównoważony. Z drugiej strony Ukraina jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju ekoturystyki. Jednakże ostatnio podjęto wysiłki w celu promowania dziedzictwa naturalnego i kulturowego tego kraju jako potencjalnego celu ekoturystyki. W artykule wykazano, że dzięki swoim ogromnym zasobom naturalnym i różnorodnemu dziedzictwu kulturowemu Ukraina ma potencjał, aby stać się znanym kierunkiem ekoturystyki, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego kraju, zachowując jednocześnie jego dziedzictwo naturalne i kulturowe. Celem autorów jest zatem analiza, w jaki sposób doświadczenia krajów o rozwiniętym sektorze ekoturystyki pomogą Ukrainie promować ten rodzaj rekreacji na swoim terytorium.

https://doi.org/10.16926/sit.2024.02.07
PDF (English)