Wybrane metody doskonalenia jakości usług publicznych

Autor

  • Bożena Pawłowska Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
  • Izabela Seredocha Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna

Słowa kluczowe:

metody doskonalenia jakości, usługa publiczna, jakość, administracja publiczna

Abstrakt

Administracja publiczna musi stale przystosowywać się do wyzwań cywilizacyjnych i społecznych, aby właściwie wykonywać powierzone jej w ramach prawa zadania. Usprawnienie administracji, rozwijanie w jej strukturach poczucia misji publicznej i społecznej służby oznacza doskonalenie procesu świadczenia usług i podnoszenie poziomu jakości tych usług oraz jakości obsługi. Rodzi to konieczność uwzględniania oczekiwań społecznych w zakresie działania administracji i przejrzystości procedur administracyjnych oraz wykorzystania narzędzi zarządzania jakością.

Celem artykułu jest analiza metod doskonalenia jakości usług publicznych w kontekście cech usługi publicznej oraz oczekiwań współczesnego usługobiorcy. W opracowaniu dokonano przeglądu dostępnej literatury poświęconej zagadnieniu zarządzania jakością usług publicznych.

Pobrania

Opublikowane

2024-03-18

Numer

Dział

Artykuły