Postawy i preferencje młodzieży oraz ich wpływ na rozwój kadr gospodarki opartej na wiedzy

Autor

  • Ada Domańska Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Robert Zajkowski Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Słowa kluczowe:

Gospodarka Oparta na Wiedzy, kapitał intelektualny, zarządzanie zasobami ludzkimi

Abstrakt

Gospodarkę Opartą na Wiedzy stanowi system ekonomiczny, który cechuje się wysokim rozwojem technologii informatycznych, postępem technicznym oraz innowacyjnością. Jednak podstawowym czynnikiem wyróżniającym GOW jest nauka i wiedza będąca podstawą wszelkich przemian gospodarczych. Z tego też powodu stawiane są ważne cele przed systemem edukacyjnym, który musi kształtować społeczeństwo uznające zasady konkurencyjności, wykazujące skłonność ku innowacjom oraz stale pomnażające swoją wiedzę i kompetencje. Celem artykułu jest poznanie postaw, preferencji, predyspozycji i orientacji uczniów w Polsce w kontekście ich przyszłego uczestniczenia w zasobach kadrowych nowoczesnej gospodarki oraz „przydatności” do kształtowania GOW.

Pobrania

Opublikowane

2024-03-18

Numer

Dział

Artykuły