Tom 16 (2023): EQUAL OPPORTUNITIES FOR ALL OR FAIR CHANCES TO ALL IN EDUCATION
Podstawy Edukacji
Podstawy Edukacji
Artykuły i tomy
Zaproszenie do publikowania
Aktualny tom
Nasi Autorzy
Poprzednie tomy
Czasopismo
O czasopiśmie
Projekty wspierające
Polityka Open Access
Zasady etyczne publikacji
Dla autorów
Zasady nadsyłania tekstów
Zasady recenzowania
Zgłoś artykuł
Redakcja
Redakcja czasopisma
Rada naukowa
Recenzenci
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Tom 16 (2023)
Opublikowany stycznia 11, 2024
EQUAL OPPORTUNITIES FOR ALL OR FAIR CHANCES TO ALL IN EDUCATION
Pod red. JUDIT PAZONYI
Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
Pełny numer
Spis treści (English)
Pełny numer (English)
Od redakcji
Judit Pazonyi
7-9
Foreword of the Editor: Fundamentals of Education. Equal opportunities for all or fair chances to all in education
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.01
pdf (English)
Studia i Rozprawy
Małgorzata Sławińska
13-24
Peer Learning As One of the Pathways to Educational Equity
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.02
pdf (English)
Kinga Lisowska
25-38
Equal opportunities in shaping pupils' identity in a multicultural school environment. : A pilotage concept of work for transcultural education in grades I-III
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.03
pdf (English)
Magdalena Wójcik
39-53
The Role of a Sensory Diet in Improving the Quality of Psychosocial Functioning of Students in Inclusive Education
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.04
pdf (English)
Z badań
Danuta Borecka-Biernat
57-75
Parental Influence Modelling the Formation of Adolescents’ Coping Strategies in Situations of Social Conflict
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.05
pdf (English)
Andrea Wardal, Agnieszka Leszcz-Krysiak
77-92
A highly sensitive child – a challenge for parents and teachers – a case study
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.06
pdf (English)
Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska
93-108
The professionalisation of teachers’ professional activities towards equalising educational opportunities for students
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.07
pdf (English)
Tereza Buchtová, Martina Fasnerová
109-120
Undergraduate preparation of future teachers in the context of reading literacy in the Czech Republic
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.08
pdf (English)
Bernadett Jani-Demetriou, Erika Kerekes-Lévai
121-141
Possible ways of translanguaging at the school’s micro-level. The aftermath of a translanguaging project of introducing non-standardised ways of speaking to school for Roma bilingual children
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.09
pdf (English)
Monika Adamska-Staroń
143-157
Immersing oneself in the world of Rock to act. Implications for educational practice
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.10
pdf (English)
Anna Kožuh
159-179
Equal Opportunities for Everyone in the Context of Teacher Competence in Academic Remote Education in the Times of Coronavirus
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.11
pdf (English)
Zbigniew Chodkowski
181-197
Subjective control of emotions in the opinion of students
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.12
pdf (English)
András Semjén
199-219
(Re)Centralisation of education governance in Hungary: its causes, declared goals, motives and some potential hidden goals
https://doi.org/10.16926/pe.2023.16.13
pdf (English)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się