Tom 16 (2023): EQUAL OPPORTUNITIES FOR ALL OR FAIR CHANCES TO ALL IN EDUCATION
Podstawy Edukacji
Podstawy Edukacji
Artykuły i tomy
Zaproszenie do publikowania
Aktualny tom
Nasi Autorzy
Poprzednie tomy
Czasopismo
O czasopiśmie
Projekty wspierające
Polityka Open Access
Zasady etyczne publikacji
Dla autorów
Zasady nadsyłania tekstów
Zasady recenzowania
Zgłoś artykuł
Redakcja
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Polski
Angielski
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Polski
Angielski
Tom 16 (2023)
Opublikowany 11 stycznia 2024
EQUAL OPPORTUNITIES FOR ALL OR FAIR CHANCES TO ALL IN EDUCATION
Pod red. JUDIT PAZONYI
Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
Pełny numer
Spis treści (Angielski)
Pełny numer (Angielski)
Od redakcji
Judit Pazonyi
7-9
Foreword of the Editor: Fundamentals of Education. Equal opportunities for all or fair chances to all in education
pdf (Angielski)
Studia i Rozprawy
Małgorzata Sławińska
13-24
Peer Learning As One of the Pathways to Educational Equity
pdf (Angielski)
Kinga Lisowska
25-38
Equal opportunities in shaping pupils' identity in a multicultural school environment. : A pilotage concept of work for transcultural education in grades I-III
pdf (Angielski)
Magdalena Wójcik
39-53
The Role of a Sensory Diet in Improving the Quality of Psychosocial Functioning of Students in Inclusive Education
pdf (Angielski)
Z badań
Danuta Borecka-Biernat
57-75
Parental Influence Modelling the Formation of Adolescents’ Coping Strategies in Situations of Social Conflict
pdf (Angielski)
Andrea Wardal, Agnieszka Leszcz-Krysiak
77-92
A highly sensitive child – a challenge for parents and teachers – a case study
pdf (Angielski)
Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska
93-108
The professionalisation of teachers’ professional activities towards equalising educational opportunities for students
pdf (Angielski)
Tereza Buchtová, Martina Fasnerová
109-120
Undergraduate preparation of future teachers in the context of reading literacy in the Czech Republic
pdf (Angielski)
Bernadett Jani-Demetriou, Erika Kerekes-Lévai
121-141
Possible ways of translanguaging at the school’s micro-level. The aftermath of a translanguaging project of introducing non-standardised ways of speaking to school for Roma bilingual children
pdf (Angielski)
Monika Adamska-Staroń
143-157
Immersing oneself in the world of Rock to act. Implications for educational practice
pdf (Angielski)
Anna Kožuh
159-179
Equal Opportunities for Everyone in the Context of Teacher Competence in Academic Remote Education in the Times of Coronavirus
pdf (Angielski)
Zbigniew Chodkowski
181-197
Subjective control of emotions in the opinion of students
pdf (Angielski)
András Semjén
199-219
(Re)Centralisation of education governance in Hungary: its causes, declared goals, motives and some potential hidden goals
pdf (Angielski)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się