Ekonomiczna wartość dodana w ocenie działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego – studium literaturowe

Autor

  • Dawid Szutowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Słowa kluczowe:

przedsiębiorstwo hotelowe, EVA, dostarczyciele kapitału

Abstrakt

Z punktu widzenia budowania relacji z interesariuszami we współczesnym przedsiębiorstwie hotelowym, komunikacja pomiędzy dostarczycielami kapitału i zarządzającymi, obejmująca informacje o wartości jednostki, ma prymarny charakter. Jednym z najważniejszych wskaźników informujących o fluktuacjach wartości przedsiębiorstwa jest EVA – ekonomiczna wartość dodana. Towarzyszący opracowaniu problem badawczy zawiera się w pytaniu, jak cechy charakterystyczne branży wpływają na wskaźniki ekonomiczne komunikujące wartość przedsiębiorstwa. Celem jest określenie cech charakterystycznych przedsiębiorstw hotelowych mających wpływ na wartości wskaźnika EVA. Artykuł ma formę krytycznego studium literaturowego, w którym korzystano z opracowań polskich oraz zagranicznych – głównie amerykańskich – autorów. Jego efektem jest określenie dziewięciu cech charakterystycznych przedsiębiorstw hotelowych, które wpływają na wskaźnik EVA. Opracowanie może stanowić podstawę dla dalszych teoretycznych i praktycznych studiów wprowadzających rozróżnienia branżowe w obrębie analizy wartości przedsiębiorstwa.

Pobrania

Opublikowane

2024-03-18

Numer

Dział

Artykuły