Inwestowanie jako przejaw zachowań przedsiębiorczych

Autor

  • Jolanta Rosłon Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Daniel Ciupiński Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Słowa kluczowe:

inwestowanie, studenci, zachowania przedsiębiorcze

Abstrakt

Przedsiębiorczość, w najbardziej ogólnym znaczeniu, oznacza umiejętność dostrzegania i wykorzystywania pojawiających się w otoczeniu szans, w celu zaspokojenia określonych potrzeb. To gotowość do podejmowania i twórczego rozwiązywania problemów oraz elastycznego przystosowania się do zmieniających się warunków. Przedsiębiorczość stanowi zespół cech i zachowań właściwy, przede wszystkim przedsiębiorcom. Do najważniejszych atrybutów przedsiębiorcy należą: inicjatywa, kreatywność, skłonność do podejmowania ryzyka, wiara we własne siły, optymizm, niestereotypowość, chęć odniesienia sukcesu, umiejętności wyznaczania celów i współpracy z innymi. Jedną z form postawy przedsiębiorczej jest inwestowanie.

Artykuł poświęcono problematyce inwestycji, będących wyrazem zachowań przedsiębiorczych. W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na populacji studentów magisterskich studiów uzupełniających Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM w Olsztynie. Badania pozwoliły między innymi na określenie profilu studenta – inwestora. Po analizie danych, pozyskanych w drodze sondażu diagnostycznego, możliwa była ocena stanu wiedzy inwestycyjnej i stopnia zaangażowania inwestycyjnego studentów. Badani wskazali przedmiot, strategie, okres i cele inwestowania oraz żródła i strukturę finansowania inwestycji.

Pobrania

Opublikowane

2024-03-18

Numer

Dział

Artykuły