Consumers’ attitudes towards ecological goods – empirical approach

Autor

  • Anna Dewalska-Opitek The General Jerzy Ziętek Silesian School of Management in Katowice

Słowa kluczowe:

postawy, produkty ekologiczne

Abstrakt

Postawy konsumentów wobec określonych stylów życia i wzorów konsumpcji tworzą trendy, wpisując się w ogólny nurt globalizacji zachowań konsumentów. Do takich powszechnych trendów można zaliczyć m.in. rosnący poziom świadomości ekologicznej konsumentów i zwiększoną troskę o zdrowie. Widoczne stają się globalne preferencje konsumentów wobec produktów ekologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem żywności, choć wydaje się, że ich natężenie uległo zmianie. Postawy konsumentów województwa śląskiego wobec produktów ekologicznych (ze szczególnym uwzględnieniem żywności organicznej) oraz ich determinanty stanowić będą przedmiot badań empirycznych.

Opublikowane

2024-03-18

Numer

Dział

Artykuły