ГУМАНІСТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ НА ЗАСАДАХ ІДЕЙ ПЕДАГОГІКИ СПІВРОБІТНИЦТВА

Autor

  • Романа Михайлишин Львівський національний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.16926/p.2018.27.44

Słowa kluczowe:

humanizm, pedagogika humanistyczna, pedagogika współpracy

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcję wychowania humanistycznego, opartego na koncepcji pedagogiki współpracy, jako ważnego zagadnienia reformy edukacji. Na podstawie analizy badań pedagogicznych ukazano węzłowe zagadnienia wychowania humanistycznego. Przeanalizowano genezę pedagogiki współpracy, wyszczególniono jej cechy humanistyczne, warunki psychologiczno-pedagogiczne interakcji pedagogicznej oraz relacji partnerskich. Wyjaśniono, że pedagogika współpracy to ważny składnik procesu oświatowo-wychowawczego.

Opublikowane

2019-01-21

Numer

Dział

Pedeutologia